mandag 29. april 2013

Et yndet og etterlengtet vårtegn ..

Hvitveisen er for meg en  yndet vårblomst ...


Å se hvitveisen bre seg som et stjerneteppe utover skogsbunnen ,
det gir bare en helt spesiell vårfølelse .


For en glede  når de første etterlengtede hvite stjernene popper opp .. 
en her  ... en der ... og snart overalt ..

 

Hvitveisen har vært helgens blomst her ,
plukket av ivrige barnehender ... men også av meg selv .


Små og store buketter i alle rom ...
 ja , overalt har den stått og pyntet opp til stor glede .
Endelig er den her .... den bringer bud om VÅR .


Holdbarheten innendørs er ikke særlig lang . 
Flere henger allerede med hodet ...
Men hva gjør vel det ?



Det er mer å ta av der den kommer fra ...
og de hvite stjerneteppene vokser seg større dag for dag ...
til stor glede for både liten og stor .
♥♥♥

Har du funnet din første hvitveis ?
Hvis ikke .... så gled deg !
Snart er det mai og herlige vår og sommeruker ligger foran oss .

Klem fra 

19 kommentarer:

  1. Nyydelig Anne :)) Jeg har hvitveis i innlegget mitt jeg også :))
    Vi blir jo så glade når de dukker opp ♥
    Så herlig barnebarnet ditt er,skikkelig herlig vår bilde.Ingen ting er koseligere enn når de er plukket av barne hender ♥ Heldige deg :)

    Masse klemmer fra meg ♥

    SvarSlett
  2. Å nå ble jeg varm om hjerte !!!
    Må få gutta til å se etter for meg om de er kommet her nå.....å gleder meg sååååå!

    Nydelige bilder du deler og skjønneste jente!
    GOD ukestart til deg snille Anne!

    Varm klem Camilla.

    SvarSlett
  3. Ja hvitveisene er nydelige når de ligger som et vakkert teppe :)
    Skjønne bilder! Klem

    SvarSlett
  4. Så fine hvitveis, både ute og inne. Kjempefint der den vokser i skråninga. Her nord hos meg vokser verken blåveis eller hvitveis i skogen. Vi må plante de i hagen, hvis vi skal ha disse blomstene. :)

    SvarSlett
  5. Åh...hvitveisen er nydelig!
    Vet den er kommet her...men har ikke vært å kikket etter...regnvær frister ikke til slike sysler :)
    Nyydelige bilder Anne :)

    SvarSlett
  6. Noe så nydelig som hvitveis!!!
    Høres fantastisk ut å ha søte små buketter rundt om i huset:)
    Jeg har desverre ikke sett de første hvitveisene enda,men de er nok like rundt hjørnet;)
    Ha en fin uke Anne!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  7. Hei Anne! Vi hadde konfirmasjon her i helga og konfirmantane skulle ha med ein bukett kvitveis kvar til kyrkja- ein fin tradisjon- men ei stund frykta eg at vi måtte ta med ein bukett snøklokker i staden. Heldigvis dukka dei første kvitveisene opp akkurat i tide :-) Ønsker deg ei fin ny veke!
    Mvh Monica

    SvarSlett
  8. Å, så nydelige Anne. Jeg elsker hvitveis, men har ikke sett noen enda.

    Klem

    SvarSlett
  9. Åja,hvitveisen popper opp rundt oss også,men de siste dagene har jeg vært mest opptatt av blåveisen,den er også nydelig!Fin kveld til deg!

    SvarSlett
  10. Skønne anemoner, så dem også i skoven (rold, Danmark ) i dag :)

    SvarSlett
  11. Så nydelig blogg du har - med bilder i duse, fine farger.
    For noen år siden flyttet vi til Rendalen. Der vokser det ikke hvitveis! Men heldigvis har vi hytte i Østfold og her har jeg nettopp funnet de aller første.
    Legger meg til som følger og ønsker deg en fin uke!

    SvarSlett
  12. Så nydelige bilder og så nydelig jente :)

    Hvitveis er så pent- har en del av de her på tomta, men det er for tidlig ennå visst- men like før :)

    Ønsker de en herlig dag

    Klem fra Monica

    SvarSlett
  13. Jeg går og venter jeg, og gleder meg masse :-) Akkurat nå er det faktisk litt snø/hagl her :-(

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  14. Åja..dette er vårtegn fremfor noe!
    Men jeg har ennå ikke kommet meg ut i skogen å plukket hvitveis...kanskje imorgen..på sykkel:)
    Ha en fin 1.Mai:)

    SvarSlett
  15. Helt enig, det er så flott når hvitveisen kommer, den er ikke våknet fra vinterdvale her hos oss enda, men vi kan glede oss over blåveisen, flott den og :-)

    Nydelige bilder forresten

    Jorunn

    SvarSlett
  16. Hei, det er en flott blomst, håper jeg finner hvitveis i løpet av de neste dagene :-)

    SvarSlett
  17. Så deilig med hvitveis og vårstemning hos dag!!
    Jeg har en utfordring til deg på bloggen min... Tar du den?
    Lykke til!
    Titti-klem

    SvarSlett
  18. Hvisveis gir med skikkelig vårstemning.
    Søt og fin er det også.
    Alltid kos å plukke buketter inne som ute.
    God søndag Anne :)

    SvarSlett
  19. Måtte innom å gi deg en liten klem :-):-)

    Bente

    SvarSlett